√раф≥чний редактор Paint
1. «авантажити граф≥чний редактор Paint. ¬≥дкрити файл D:\urok\24rozr.bmp.
2. «а допомогою команди ‘айл/ —охранить как... зберегти файл у ту саму папку з ≥менем 256color.bmp та з в≥дпов≥дним типом.. („и зм≥нилос¤ зображенн¤?)
3. омандою ‘айл/ ќткрыть в≥дкрити файл 24rozr.bmp.
4. «а допомогою команди ‘айл/ —охранить как... зберегти файл у ту саму папку з ≥менем 16color.bmp та з в≥дпов≥дним типом. („и зм≥нилос¤ зображенн¤? як саме?)
5. омандою ‘айл/ ќткрыть в≥дкрити файл 24rozr.bmp.
6. «а допомогою команди ‘айл/ —охранить как... зберегти файл у ту саму папку з ≥менем monohrom.bmp та з в≥дпов≥дним типом. („и зм≥нилос¤ зображенн¤? як саме?)
7. омандою ‘айл/ ќткрыть в≥дкрити файл 24rozr.bmp.
8. «а допомогою команди ‘айл/—охранить как... зберегти файл у ту саму папку з ≥менем mal.jpeg та з в≥дпов≥дним типом. („и зм≥нилос¤ зображенн¤? як саме? «верн≥ть увагу на меж≥ ф≥гур.)
9. омандою ‘айл/ ќткрыть в≥дкрити файл 24rozr.bmp.
10. «а допомогою команди ‘айл/ —охранить как... зберегти файл у ту саму папку з ≥менем mal.gif та з в≥дпов≥дним типом. („и зм≥нилос¤ зображенн¤?)
11. «акрити граф≥чний редактор.
12. ” в≥кн≥ ћой компьютер в≥дкрити папку з≥ створеними малюнками. ¬станов≥ть ¬ид/“аблица та пор≥вн¤йте розм≥р створених файл≥в. (який найменший, найб≥льший? „ому?)
13. ѕерегл¤нути малюнки програмою перегл¤ду зображень. ѕор≥вн¤йте ¤к≥сть малюнк≥в.
14. ќбговорити результати роботи, дати в≥дпов≥дь на проблемне запитанн¤.
15. «акрити вс≥ в≥кна.
оротк≥ теоретичн≥ в≥домост≥
Ќа розм≥р растрового файла впливаЇ ¤к≥сть малюнка (к≥льк≥сть п≥ксел≥в по горизонтал≥ та вертикал≥) та к≥льк≥сть кольор≥в. ѕри монохромному зображенн≥ дл¤ кожного п≥ксел¤ вид≥л¤Їтьс¤ 1 розр¤д дв≥йкового коду Ч 1 б≥т (0 або 1). якщо використовуЇтьс¤ пал≥тра в 16 кольор≥в, потр≥бн≥ 4 розр¤ди дл¤ кожного п≥ксел¤ (0000, 0001, 0010, 0011, 0100... Ч 24 = 16), 256 кольор≥в Ч 8 розр¤д≥в (байт). 24-розр¤дна пал≥тра даЇ змогу використовувати 224 = 16 млн кольор≥в, код кожного п≥ксел¤ при цьому займаЇ 3 байти. ѕри збереженн≥ файл≥в з типами .gif, .jpeg застосовуютьс¤ спец≥альн≥ алгоритми стисненн¤ ≥нформац≥њ, ¤к≥ певним чином пог≥ршують ¤к≥сть зображенн¤.
≤нструкц≥¤ дл¤ консультант≥в
ћета: дати в≥дпов≥дь на запитанн¤: Ђяк≥ файли (растров≥ чи векторн≥) легше редагувати? ї
’≥д уроку
1. ¬≥дкрийте граф≥чний редактор Paint.
2. Ќамалюйте просте зображенн¤ (мал. 1)
ћал. 1
3. —пробуйте в≥докремити овал в≥д пр¤мокутника.
4. —пробуйте зм≥нити розм≥р ¤коњсь ф≥гури (мал. 2).
ћал. 2
5. „и можливо в≥дредагувати растрове зображенн¤?
6. ¬≥дкрийте текстовий редактор Word.
7. ѕовтор≥ть д≥њ 2Ч4.
8. „и можливо в≥дредагувати векторне зображенн¤?
9. —формулюйте висновок.
|